Operă în două acte de Gioachino Rossini
Libretul de Cesare Sterbini, după piesa lui Beaumarchais
Spectacol în limba italiană supratitrat în limba română.
Actul I.
O piaţetă în faţa casei doctorului Bartolo, în zori. Contele Almaviva, îndrăgostit de Rosina, pupila doctorului, cântă acesteia o serenadă. După ce-şi plăteşte acompaniatorii şi aceştia se retrag, işi face apariţia Figaro, bărbierul vestit pentru iscusinţa sa în afaceri, intrigi şi „mesaje de dragoste”…Almaviva îl recunoaşte şi, aflând că Figaro este bărbierul lui Bartolo, îi cere ajutorul. Amândoi plănuiesc să pătrundă în cas...
Operă în două acte de Gioachino Rossini
Libretul de Cesare Sterbini, după piesa lui Beaumarchais
Spectacol în limba italiană supratitrat în limba română.
Actul I.
O piaţetă în faţa casei doctorului Bartolo, în zori. Contele Almaviva, îndrăgostit de Rosina, pupila doctorului, cântă acesteia o serenadă. După ce-şi plăteşte acompaniatorii şi aceştia se retrag, işi face apariţia Figaro, bărbierul vestit pentru iscusinţa sa în afaceri, intrigi şi „mesaje de dragoste”…Almaviva îl recunoaşte şi, aflând că Figaro este bărbierul lui Bartolo, îi cere ajutorul. Amândoi plănuiesc să pătrundă în casa doctorului, care îşi păzeşte straşnic pupila în speranţa de a se căsători cu ea şi…cu zestrea ei. Pentru o clipă, Rosina apare în balcon, lăsând să cadă un bileţel frumosului necunoscut. Stratagema lui Figaro este simplă: Almaviva, îmbrăcat în soldat, va cere încartiruirea în casa lui Bartolo, încercând apoi cu abilitate să câştige lupta cu acesta.
Actul II.
Rosina, singură, se gândeşte cu tandreţe la tânarul îndrăgostit. O întrerup Bartolo şi confidentul său Basilio, profesorul de canto al Rosinei, discutând despre sosirea lui Almaviva şi pericolul pe care acesta îl reprezintă. Cinic, Basilio îl învaţă pe doctor cum să scape de Almaviva, descriindu-i modul în care poate fi distrusă o reputaţie prin calomniere. După plecarea acestora, apare Figaro, care caută s-o convingă pe Rosina de sentimentele „vărului său Lindoro”. Bartolo se întoarce în dorinţa de a afla ce fel de bilet a pierdut Rosina, mustrând-o tiranic. Intrarea lui Almaviva, în uniformă militară, este de natură să-l descumpănească. În vacarmul stârnit, Almaviva riscă să fie arestat, doar pentru o clipă, căci inelul de Grande de Spania îi conferă „imunitate”.
Actul III.
Almaviva revine, travestit în maestru de muzică, pentru a-l înlocui pe Don Basilio, presupus bolnav. În timpul lecţiei, cei doi îndrăgostiţi îşi mărturisesc iubirea sub ochii stupefiaţi ai lui Bartolo. Intrarea neaşteptată a lui Don Basilio riscă să răstoarne toate planurile, înfuriindu-l pe Bartolo, care îşi dă seama că a fost păcălit. Bătrânul tutore a trimis după notar, pentru a grăbi căsătoria cu pupila sa, convingând-o pe Rosina că Lindoro nu este decât un mijlocitor al contelui Almaviva. În timpul unei furtuni, Figaro şi contele Almaviva vin să o ia pe Rosina. Ea refuză să-i urmeze, însă Almaviva o convinge în cele din urmă, dezvăluindu-şi identitatea. Don Basilio primeşte, contra unui „cadou”, să le slujească drept martor, iar Bartolo acceptă situaţia, cu atât mai mult cu cât se va consola cu zestrea fetei.
Comentează