Spectacol nerecomandat tinerilor sub 16 ani!
Cu participarea extraordinară a tenorului Robert Nagy.
O meditaţie amplă despre relaţia dintre Mozart şi Salieri, despre geniu, despre puterea creaţiei, despre vină şi despre Dumnezeu.
La deschiderea cortinei, străzile Vienei vibrează de șoapte. Se zvonește că bătrânul compozitor Antonio Salieri l-ar fi ucis cu treizeci și doi de ani în urmă pe celebrul Mozart, măcinat de invidie. Călătorim apoi, ghidați de însuși Salieri, prin cotloanele întunecate ale memoriei, martori la toate episoadele relației sale cu Mozart.
Copil fiind, Salieri a făcu...
Spectacol nerecomandat tinerilor sub 16 ani!
Cu participarea extraordinară a tenorului Robert Nagy.
O meditaţie amplă despre relaţia dintre Mozart şi Salieri, despre geniu, despre puterea creaţiei, despre vină şi despre Dumnezeu.
La deschiderea cortinei, străzile Vienei vibrează de șoapte. Se zvonește că bătrânul compozitor Antonio Salieri l-ar fi ucis cu treizeci și doi de ani în urmă pe celebrul Mozart, măcinat de invidie. Călătorim apoi, ghidați de însuși Salieri, prin cotloanele întunecate ale memoriei, martori la toate episoadele relației sale cu Mozart.
Copil fiind, Salieri a făcut un pact cu Dumnezeu. A cerut să fie un compozitor faimos, jurând în schimb să dedice întreaga sa creație Gloriei cerești. Ajuns compozitor al Curții Imperiului Habsburgic, îl cunoaște pe Mozart și toate reperele comodei lui existențe se prăbușesc. Cum poate o muzică de o frumusețe nepământeană, marcă a geniului divin, “glasul lui Dumnezeu”, cum o numește Salieri stupefiat, să aibă drept mesager un individ atât de meschin, de insolent și de vicios? Și, mai presus de asta, cum a putut Dumnezeu să îl trădeze astfel, când și-a închinat viața și cariera slavei Lui? Gelos și consumat de propria mediocritate, Salieri va simula prietenia cu Mozart, hotărât să îl distrugă. Acest joc perfid îi va pierde pe amândoi – Mozart moare în mizerie, boală și viciu, în timp ce Salieri e condamnat să trăiască, rumegându-și neputința de a crea precum rivalul său.
Dar întrebarea rămâne, ca un ecou pe străzile bătrâne ale Vienei. L-a ucis într-adevăr Salieri pe Mozart? A făcut-o sau n-a făcut-o?
Comentează